Maandag - Reisverslag uit Bangalore, India van MelissainBangalore - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Bangalore, India van MelissainBangalore - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Melissa

20 Februari 2017 | India, Bangalore

Vandaag gingen we voor het eerst naar de Parikrma Foundation in Bangalore. Grotendeels van de kinderen zaten buiten om ons een soort optreden te geven. Dit was heel lief om te zien. Sommige kinderen lazen wat voor en ze deden een quiz met rekensommen. Ook droegen ze een prayer op. Het was echter geen religieus gebed maar één over de manier van leren. Ook zongen ze het volkslied wat heel mooi was om te horen. Na de ceremonie gingen we naar klein lokaaltje. Er was een beamer en we moesten allemaal zitten. De directrice van de locatie gaf een uitleg en ze lieten een paar filmpjes over de organisatie zien. Hierna gingen we weer naar buiten.
De kinderen hadden net pauze en waren super nieuwsgierig. Na de pauze kwam de founder van de organisatie aan. Zij vertelde haar verhaal over waarom ze de school had opgericht en dit was heel mooi om te horen.
Hierna gingen we naar de klassen. Elke klas had de naam van een planeet. Ik ben geweest bij verschillende klassen met kinderen tussen de 7 en 18 jaar. Het was zeer leerzaam en het verbaasde me hoe weinig discipline er was. Dit kan ook komen doordat wij er waren natuurlijk.

• 27 Februari 2017 - 17:32

T.:

Melissa ik zie jou zo als juf tussen deze kinderen! Je bent helemaal in je sas! Leuke foto's! Dankjewel voor alle verslagen! Fijn om alles mee te beleven. Ik heb genoten en jij ook!